Lifestyle

Cea mai bună dietă de slăbit în 3 pași simpli

Laura EneLaura Ene

Laura Ene

8 minute timp de citit

Într-o lume în care suntem bombardați cu diete-minune și produse miraculoase, nu este deloc imposibil să slăbești. Contează însă cum ajungi la greutatea dorită și dacă reușești să te menții. Ți-am stârnit curiozitatea? Citește până la final pentru că îți voi prezenta cea mai bună dietă de slăbit, una fără restricții.

De ce spun nu restricțiilor

Majoritatea copleșitoare a dietelor despre care citești sau auzi peste tot au o serie de ingrediente ascunse, despre care nu ți se spune niciodată nimic. Este vorba despre chin, frustrare și restricții. Și nu este de mirare, dacă tot ceea ce ai voie să bei este apa cu lămâie și tot ce trebuie să mănânci sunt supa de varză și pieptul de pui la grătar cu salată verde. Așa că stai mereu cu pofta-n cui și cu gândul la interdicții.

Iar de parcă întreg procesul n-ar fi suficient de chinuitor, efectele unor astfel de diete drastice nu durează decât atât timp cât le ții. După o perioadă, revii la vechile obiceiuri alimentare. Și nu oricum. Ci cu un impuls puternic de mâncat compulsiv, pentru a compensa stresul resimțit în timpul curei de slăbire. Iar kilogramele de care ai reușit să te debarasezi cu greu revin pe poziții, eventual și cu întăriri.

Cunoscând acest mecanism atât din experiență proprie, cât și din nenumăratele mărturisiri ale pacienților mei, am ajuns la concluzia că restricțiile, foamea și frustrarea nu pot duce la niciun rezultat bun și durabil. Cea mai bună dietă de slăbit nu poate fi compatibilă cu restricțiile. Este nevoie de o abordare moderată, ceea ce promovez și în cartea mea, Capcanele Dietelor.

Cu alte cuvinte, să îți propui să slăbești într-un ritm sănătos și realist, pe care să îl poți menține o perioadă îndelungată. Nu strângând din dinți, ci cu inima deschisă. Așadar, cea mai bună dietă de slăbit este aceea care se poate transforma într-un stil de viață sănătos.

Și totuși, ce presupune cea mai bună dietă de slăbit?

Înarmează-te cu răbdare! Așa cum nu te-ai îngrăşat peste noapte, nici nu vei putea slăbi în câteva zile. Setează-te pentru a face numai alegeri inteligente în ceea ce privește nutriția! Asta nu implică sub nicio formă lupta cu foamea și cu pofta.

Poate suna paradoxal, dar știi de ce oamenii supli nu se îngrașă? Este foarte simplu. Ei nu se înfometează. Își fac poftele, dar cu măsura potrivită. Nu își interzic anumite alimente, ci mănâncă mai puțin. În plus, au un stil de viață activ. Cea mai bună dietă de slăbit îți permite realmente să mănânci orice. Doar că nu oricum, nu oricând, nu oricât și nu în orice combinație. Am formulat o serie de reguli care să te ajute să înțelegi ce presupune această cea mai bună dietă de slăbit la care mă refer cu atâta încredere.

1. Mănâncă atunci când îți este foame!

Perseverezi în a ignora zilnic senzația de foame care te vizitează dimineața, apoi la prânz și spre după-masă? Iar seara cedezi din cauză că pur și simplu nu mai poți ține în frâu durerile de cap și de stomac, dar și oboseala? Această strategie nu va da roade pe cântar. Dacă nu mănânci în timpul zilei, îți încetinești arderile metabolice. Organismul se vede nevoit să scadă arderile metabolice, să își conserve energia și să păstreze cu orice preț rezervele de grăsime.

Să mănânci atunci când îți este foame, pe parcursul zilei, este unul dintre cele mai importante principii pe care le presupune cea mai bună dietă de slăbit. Corpul tău va folosi hrana pentru a produce energia de care are nevoie pentru îndeplinirea sarcinilor zilnice. Acest lucru susține și desfășurarea optimă a proceselor metabolice. Și să nu uităm că restricțiile nu își găsesc locul în acest scenariu.

Așadar, dimineaţa fă-ți toate poftele. La prânz mănâncă pe săturate, iar seara ţine dietă!

2. Mănâncă orice, dar alege inteligent!

Calitatea

Alimentele de calitate sunt cele care nu au nevoie de etichetă ca să îți dai seama ce compoziție au. Legumele, zarzavaturile, peștele, carnea slabă, fructele și cerealele își găsesc un loc binemeritat în cea mai bună dietă de slăbit. Evită alimentele semipreparate, procesate, a căror listă de ingrediente pare extrasă dintr-un dicționar de biochimie.

Cantitatea

Mănâncă să te saturi, nu să te supraalimentezi. Indiferent dacă alegi un burger sau o porție de piept de pui la cuptor, umple-ți cel puţin jumătate de farfurie cu legume şi zarzavaturi. Pentru a ajunge la saţietate cu un cost caloric cât mai redus. Iar atunci când vrei să îți faci o poftă, cantitatea este cel mai important aspect. 2 bomboane de ciocolată, o tartă cu fructe, o cupă de înghețată sau 2 biscuiți cu cremă nici nu îți vor pune în pericol sănătatea și nici nu-ți vor strica silueta. Dar despre o cutie întreagă de bomboane sau de înghețată, o pungă de biscuiți sau un platou de prăjituri nu se poate spune același lucru.

Combinația

La acest capitol,simplitatea este cheia. Un amestec de carne, brânzeturi și cartofi complică situația pentru sistemul tău digestiv și pentru cântar. Când ai dubii, încearcă să combini orice aliment cu salată sau legume proaspete. Aici nu ai cum să greșești.

3. Savurează fiecare înghiţitură și oprește-te când te-ai săturat!

Îți zboară gândul la mâncare mai mereu pe parcursul zilei? Dar ce spui de momentele când chiar mănânci? Dacă ai tendința de a înfuleca mâncarea, pe nemestecate, nici nu apuci să te bucuri de gustul după care ai tânjit atât. Am observat acest tip de comportament la majoritatea pacienților mei supraponderali – se gândesc mai tot timpul la mâncare, mai puțin atunci când stau la masă.

Mestecă de mai multe ori, observă cum se îmbină aromele, încercând să obții maximum de gust din fiecare înghițitură. Poate dura până la 20 de minute între momentul în care ai mâncat suficient pentru capacitatea stomacului tău și momentul în care percepi efectiv senzația de sațietate. Dar îți poți antrena simțurile, astfel încât să te bucuri de satisfacție într-un timp mai scurt.

Cea mai bună dietă de slăbit ține cont nu numai de alimentele alese, ci și de felul în care le consumi. Mâncatul încet și conștient poate deveni atu-ul tău în lupta cu kilogramele. Atunci când îți simți stomacul liniștit, umplut rezonabil, iar pofta de mâncare a scăzut simțitor înseamnă că te poți opri. Începe să se instaleze senzația de sațietate care te va însoți pe parcursul viitoarelor ore.

Dacă vei ignora acest moment și vei continua să mănânci, vei ajunge la senzația de îmbuibare, cea creată de stomacul ultraplin. De aici până la senzația de balonare nu mai este decât un pas și nimeni nu cred că își dorește să se simtă ca și cum ar avea un bolovan în stomac.

Știu că majoritatea oamenilor se așteaptă ca cea mai bună dietă de slăbit să se rezume la o listă de alimente împărțite pe mese pentru fiecare zi a săptămânii. Dar am vorbit deja despre eșecul dietelor clasice la începutul acestui articol. Îți propun ca de data aceasta să faci un pic diferit lucrurile. Să încerci o abordare mai blândă și mai echilibrată, dar cu rezultate de durată. Pe blog vei găsi în continuare și alte repere de care ai nevoie pentru a-ți construi stilul de viață sănătos și echilibrat de care corpul tău are nevoie pentru a funcționa la parametri optimi.

Dacă însă ai nevoie de ajutor specializat, te așteptăm cu drag în clinică. O echipă de specialiști foarte bine pregătiți este gata să te însoțească pe drumul tău către o viață suplă și sănătoasă.

Ai grijă de tine! Fii bine cu tine!

Dorești să fii informat când avem articole noi de nutriție?

Abonează-te la newsletter-ul nostru pentru a fi la curent.

Ne pasă de protecția datelor. Citeste Politica de confidențialitate.