Lifestyle

De ce să bem apă. 7 trucuri pentru o bună hidratare

Laura EneLaura Ene

Laura Ene

8 minute timp de citit

Nu-i așa că sfatul „Consumați cel puțin 2 litri de lichide pe zi” sună foarte familiar, dar este și tare ușor de ignorat? Sigur că bem cu toții apă, dar contează în ce cantitate și în ce momente. De aceea, am adunat tot ce îți face bine să știi despre hidratare într-un singur loc.

De ce este important ca organismul să se bucure de o hidratare corespunzătoare

Apa întreține viața fiecărei celule din corpul tău. Știai că sângele conține în proporție de 85% apă, mușchii în proporție de 80%, iar creierul 75%? Până și oasele au aproape o treime apă în compoziția lor! Iată care sunt beneficiile pe care ni le poate oferi zi de zi un nivel bun de hidratare:

1. Calm și relaxare

Apa diminuează stresul, anxietatea, depresia, oboseala și ajută la reglarea ritmului normal al somnului. Dacă se întâmplă să bei cu doar jumătate de litru mai puțină apă decât necesarul zilnic, capacitatea ta de concentrare va scădea cu 20%. Multe dintre migrenele care te apasă pot fi cauzate de deshidratare.

2. Funcționarea optimă a rinichilor

Rinichii au nevoie de apă pentru a-și îndeplini misiunea de eliminare a toxinelor din organism. În caz contrar, rețin reziduurile care ne dau bătăi de cap, numite popular pietre la rinichi.

3. Sănătatea sistemului digestiv

Digestia lină, de la disoluția hranei până la asimilarea ei, se realizează cu ajutorul apei. În plus, aceasta are și efect laxativ, îndepărtând pericolul constipației.

4. Frumusețe și energie

Și mușchii sunt dornici de hidratare, pentru a susține performanța fizică. La fel și hormonii sexuali, care contribuie la o viață intimă împlinită. Să nu uităm de minunile pe care le poate face apa pentru tenul tău, menținându-i elasticitatea și strălucirea!

5. Slăbit sau menținere

Pentru că ajută la buna desfășurare a proceselor metabolice, apa este singurul lichid miraculos care te ajută cu adevărat să slăbești și să-ți menții greutatea. Asta și pentru că, în același timp, scade pofta de mâncare și prelungește senzația de sațietate.

Ce bem pentru o bună hidratare?

Este o problemă cât se poate de legitimă: Pentru că nu orice lichid are rol de hidratare și nu orice sursă de apă are aviz pozitiv. Într-un top al calității apei, cea mai sigură este apa îmbuteliată la sticlă din sticlă, urmată de apa de la robinet. Conform ultimelor cercetări în domeniu, pe ultimul loc se află apa îmbuteliată la sticlă din plastic.

Dacă nu ești sigur de calitatea apei de la robinet, te sfătuiesc să o fierbi înainte de a o consuma, mai ales dacă o folosești pentru copii sau cei mai în vârstă.

Preferata mea este apa infuzată cu fructe. Nu trebuie decât să adaugi fructe de pădure ori felii de lămâie, portocală, kiwi sau ananas într-o carafă cu apă. Pentru un plus de savoare, adaugă frunze proaspete de mentă sau busuioc. Vei obține o licoare aromată și fresh. De asemenea, ceaiul este un excelent detoxifiant. Dar îți recomand să îl bei neîndulcit, pentru a te bucura de hidratare fără costuri calorice.

Pentru o porție de hidratare la care se adaugă și consistența hranei, îți recomand smoothie-urile obținute prin mixarea în blender a amestecurilor de fructe și de legume, la care se adaugă apă. Mixul dintre un kiwi, un sfert de avocado, o mână de spanac, puțin suc de lămâie și apă se numără printre favoritele mele.

A nu se confunda cu celebrele fresh-uri, preparate prin stoarcerea fructelor. Prelucrând astfel fructele, în paharul tău ajung doar apa și zahărul din vegetale, fără fibre, vitamine și fitonutrienți.

Și mâncarea poate fi o sursă de hidratare!

Legumele au în compoziție mai multe fibre, vitamine şi minerale decât fructele și poți atinge o senzație de sațietate mai îndelungată după ce le consumi. În plus, au mai puţine calorii şi sunt campioane la capitolul hidratare.

Pentru a menține un nivel optim al apei în organism, îți recomand să consumi zilnic legume și verdețuri proaspete. Legumele cu cea mai mare cantitate de apă sunt castravetele, salata verde, țelina, ridichile, roșiile, ardeii, conopida, spanacul, broccoli.

Le poți integra ușor și creativ în salate cât mai colorate, dar reprezintă și o variantă minunată de garnitură pentru o porție de carne sau de pește.

De ce nu, pot fi consumate și ca o masă de sine stătătoare. Conopida întreagă, bine condimentată și rumenită la cuptor, este vedeta sezonului rece și va urca rapid în topul preferințelor tale culinare. Unde mai pui că nu durează mai mult de 3 minute să o pregătești înainte de coacere!

Citește și: Cum gătești sănătos, gustos și dietetic!

Dar să nu uităm de supe și de ciorbe, surse de mare încredere pentru o bună hidratare. Alege supele de legume, supele slabe de pui sau ciorbele de pește, fără adaos de ulei. Pentru acrirea ciorbelor folosește borș tradițional, preparat în casă, sau zeamă de varză, cu proprietăţi probiotice benefice pentru reglarea tranzitului intestinal.

7 trucuri ca să-ți menții o stare optimă de hidratare

În general, este indicat să bem între 1.5 şi 2.5 litri de apă pe zi. Ține cont de faptul că organismul uman are nevoie de cel puțin 25 de mililitri de apă pentru fiecare kilogram din corp și calculează care este necesarul tău zilnic de apă. Bazează-te apoi pe trucurile care urmează, ca să te asiguri că reușești să consumi în fiecare zi această cantitate de lichide.

  1. Bea apă pe stomacul gol, cu aproximativ o jumătate de oră înainte de micul dejun. Acesta poate fi primul gest de grijă pentru corpul tău, pe care să-l faci imediat după ce te trezești. Consumată pe stomacul gol, apa va stimula funcționarea sistemului digestiv, provocând o uşoară purgaţie.
  2. Păstrează mereu în jurul tău sticle cu apă de jumătate de litru: pe birou, pe masa din sufragerie, pe noptieră, în mașină. Așa, îți vei aminti cu mai mare ușurință să bei mai multă apă.
  3. Setează-ți alarme pe telefon care să te notifice la fiecare 2-3 ore să bei un pahar cu apă. Sau bazează-te pe aplicații specializate pentru acest lucru.
  4. Mănâncă puțin mai picant pentru a-ți impulsiona organismul să ceară mai multă apă. Știai că ardeii iuţi şi condimentele picante stimulează sistemul imunitar?
  5. Bea un pahar mare de apă de câte ori simți că ți-e foame, deși nu se apropie încă ora la care mănânci de obicei. De multe ori, senzațiile de foame și de sete pot fi ușor confundate. Dacă după câteva minute nu mai simți o presiune în stomac, înseamnă că îți era pur și simplu sete.
  6. Bea câteva guri de apă și în timpul mesei, pentru a adăuga volum şi greutate hranei, iar tentația de a exagera cu mâncarea va fi mult diminuată.
  7. Îți recomand să bei apă și la finalul mesei, pentru a sigila senzația de sațietate și a sări în ajutorul digestiei.

Folosește toate armele pe care le ai la dispoziție pentru a trece cu bine peste această perioadă încă incertă cauzată de pandemie. Și pentru a-ți păstra prospețimea în sezonul de iarnă, când vremea capricioasă ne expune la multe zile înnorate sau geroase. Ritualul de hidratare te va ajuta să îți menții energia la cote înalte și să te bucuri de o stare generală bună de sănătate.

Ai grijă de tine! Fii bine cu tine!

Dorești să fii informat când avem articole noi de nutriție?

Abonează-te la newsletter-ul nostru pentru a fi la curent.

Ne pasă de protecția datelor. Citeste Politica de confidențialitate.