Psihonutritie

15 moduri să-ți menții motivația atunci când vrei să slăbești

Laura EneLaura Ene

Laura Ene

11 minute timp de citit

Motivația este extrem de importantă în procesul de slăbit. La început suntem plini de entuziasm și ținem dieta ca la carte. Pe măsură ce trece timpul însă, nu mai suntem la fel de motivați. De aceea este important să ne descoperim motivația profundă pentru care vrem să slăbim și să ne-o menținem pe termen lung. Iată 15 moduri în care ne putem menține motivația.

1. Dozează-ți energia

Atunci când începi un nou obiectiv ești plin de entuziasm. Și entuziasmul tău nu cunoaște limite. Crezi că poți face orice. Ții dieta ca la carte, ba mai mult, poate că faci exces de zel și mănânci chiar mai puțin decât ar trebui, faci mișcare zilnic și reușești să te organizezi cu toate mesele de peste zi.

Nicio tentație culinară nu te atrage … însă în scurt timp vei învăța că ai limite atât fizice, cât și psihice, iar entuziasmul tău va începe să se clatine. Va fi greu să menții ritmul de mers zilnic la sală, oricât ți-ai dori asta, la fel cum îți va fi greu să gătești zilnic ceva diferit … sau să gătești mereu separat pentru tine și ai tăi de-acasă.

Atunci când ești la începutul unui obiectiv și ai foarte multă energie și o motivație foarte puternică, te dedici de obicei 100% urmăririi acestui obiectiv și asta este foarte bine! Când ajungi însă să nu mai reușești să ții dietă și să faci mișcare ca în prima zi, nu te descuraja, este foarte bine să îți economisești din energie.

Redu zilele de sală (este foarte bine dacă ajungi de 3 ori pe săptămână), în rest poți să mergi mai mult pe jos, de exemplu … Alege mâncăruri mai simplu de preparat, respectă regulile principale ale unei diete sănătoase, intervalele orare de masă, alegerile corecte pentru fiecare masă în parte - este suficient ca să treci peste momente mai dificile.

2. Doar începe

Există unele zile când nu ai chef nici să ieși pe ușă. Nu vrei să te duci să alergi sau să îți faci cumpărăturile, deși știi că asta te poate costa …. În loc să te gândești la cât este de greu și la cât timp va fi necesar pentru a-ți atinge obiectivele din acea zi, spune-ți că trebuie doar să începi. După ce te-ai pus în mișcare, totul va curge în mod natural.

Pune-ți niște încălțări comode și ieși pur și simplu din casă! Perspectiva ta se va schimba foarte mult. Rămânând acasă, vei fi predispus/ă exceselor culinare.

3. Rămâi dedicat obiectivului tău

Dacă îți iei un angajament în fața unor persoane, atunci rămâi responsabil față de acel grup de persoane. Alege-ți o prietenă, un prieten sau un grup de prieteni pe care să-i informezi despre obiectivul tău și cu care să ții legătura în mod constant. Comunică în fiecare zi progresele pe care le faci. Asta te poate ajuta să faci totul cât mai bine, deoarece nu vei dori să raportezi un eșec.

4. Alungă gândurile negative și înlocuiește-le cu gânduri pozitive

Aceasta este una dintre cele mai importante abilități și trebuie să o practici în fiecare zi. Este important să începi să îți monitorizezi gândurile și emoțiile pe care le resimți pe parcursul procesului de slăbit și să le recunoști pe cele negative.

Petrece câteva zile încercând să devii conștient/ă de fiecare gând negativ, de fiecare moment în care ai vrea să renunți, să cedezi tentației de a te abate de la dietă și încearcă să înțelegi ce emoție este în spatele acestor gânduri. Cel mai bine ar fi să le notezi. Apoi, după câteva zile, vezi ce emoție apare cel mai des și încearcă să o tratezi altfel decât cu mâncare, să o abordezi altfel decât făcându-ți rău propriului corp ... Vei observa destul de repede și rezultatele.

5. Gândește-te la beneficii

Sunt cu siguranță momente în care te gândești cât de greu este să slăbești, să ții dietă și să faci mișcare … Dar în loc să te gândești la cât de greu este să faci toate astea, gândește-te la ce vei obține dacă vei continua să ții dieta potrivită ție și să faci mișcarea care îți face plăcere, alături de toate schimbările bune pe care deja le-ai făcut.

Ține mereu la îndemână un carnețel pe care să ai notate avantajele pe care le vei obține în urma scăderii în greutate până la ținta pe care ți-ai propus-o. Și, ca să fie și mai relevant, notează și toate dezavantajele pe care le-ai avea dacă ai rămâne la greutatea actuală sau, mai rău, dacă ai pune la loc toate kilogramele slăbite până acum.

Dacă ai nevoie de ajutor, noi la ELA CLINIC îți punem la dispoziție PROGRAMUL SILUETA PERFECTĂ, unde combinația de coaching, dietă și monitorizare medicală îți asigură calea către succes.

6. Citește povești ale oamenilor care au reușit

Atunci când îți pierzi motivația și elanul de a slăbi, te sfătuiesc să citești povești de succes, o carte sau un blog care au ca subiect principal problemele de greutate. Poveștile de succes te ajută foarte mult să rămâi motivat, te pot inspira și ajuta să te concentrezi asupra obiectivului tău.

7. Găsește prieteni care gândesc la fel

A rămâne motivat de unul singur este greu. Dar dacă găsești o persoană care își dorește și ea să slăbească, o persoană față de care simți că poți să te deschizi și cu care poți să comunici sincer, asta te poate ajuta enorm să te ții pe drum. Poți să îți găsești partenerul în sânul familiei sau poate fi un prieten foarte bun. O altă opțiune bună este un grup de suport.

Click aici și află mai multe despre cum te poate ajuta un grup de suport!

8. Construiește pe propriul succes

Fiecare pas, oricât de mic, este un succes. Sărbătorește chiar și faptul că ai slăbit 500 de grame, chiar dacă tu ți-ai propus inițial 1 kilogram pe săptămână. Sărbătorește fiecare obstacol de care ai reușit să treci. Apoi ia acel sentiment de succes și construiește mai multe realizări pe acesta.

De exemplu, adaugă alte 2 minute la rutina ta de exerciții fizice. Cu fiecare pas te vei simți mult mai de succes. Fă pași foarte mici în progresul tău și în mod sigur nu vei eșua. După câteva luni, acei pași mărunți se vor aduna într-un mare progres și în foarte mult succes.

9. Cere ajutorul

Este greu să realizezi ceva de unul singur. Caută ajutor în jurul tău la persoanele dragi, în familie, printre prieteni sau la comunitățile online și îți va fi mult mai ușor să faci pașii necesari către succes.

10. Urmărește-ți progresul

Este foarte plăcut să te uiți în urmă la progresul pe care l-ai făcut în urmărirea obiectivului tău. Te va ajuta foarte mult să continui parcursul. Măsoară-ți progresul suficient de des cât să rămână relevant, dar nu foarte des, ca să nu devină stresant! Așadar, îți recomand să ții zilnic un jurnal alimentar și să te cântărești de maxim 3 ori pe săptămână - de preferat luni, miercuri și vineri – întotdeauna dimineața, ca să știi mereu dacă ești pe drumul cel bun!

11. Recompensează-te, dar nu cu mâncare!

Pentru fiecare pas mic de pe parcursul procesului tău de slăbit sărbătorește succesul și recompensează-te. Recompensele trebuie să fie pe măsura efortului. Așa că, dacă ai reușit, de exemplu, să alergi doar un kilometru în plus sau doar 10 minute în plus pe bandă, nu te recompensa cu o ieșire la cofetărie. Nu este sub nicio formă productiv. Și, în general, nu te recompensa cu mâncare! Ci cu un film bun, o carte bună, o plimbare în parc, o sesiune de shopping, o ieșire la patinoar, un masaj, o baie aromată, etc… !

12. Bucățește obiectivul mare în mini-obiective

Câteodată obiectivele mari sau care se întind pe o perioadă lungă de timp pot fi copleșitoare. Dacă, de exemplu, ți-ai propus să slăbești 20 de kilograme și observi că, după câteva săptămâni s-au dus doar 3-4 kilograme, poți foarte ușor să îți pierzi motivația, deoarece mai ai câteva luni bune până când îți vei realiza obiectivul. Este greu să îți menții motivația pentru un singur obiectiv, pe o perioadă lungă de timp.

Soluția este să ai obiective mai mici și mai rezonabile, în funcție și de momentele din viață prin care treci. De exemplu, în perioada sărbătorilor sau în concediu, este nerezonabil să-ți propui să slăbești 1 kilogram pe săptămână! Acestea sunt momente numai bune de practicat și testat procesul de menținere.

Asta înseamnă că în luna decembrie, de exemplu, este rezonabil să-ți propui să slăbești doar 3 kilograme, dar în ianuarie poți să te gândești la o țintă rezonabilă de 4 kilograme pe lună, care să continue până în martie. Reevaluează mereu și restabilește-ți ținte și obiective rezonabile!

13. Ia-ți un antrenor sau înscrie-te la un curs

Aceste lucruri te vor motiva să acționezi. Și pot fi aplicate la orice fel de obiectiv. Poate că este o metodă mai scumpă de a te motiva, dar funcționează. Sau poți să apelezi la un prieten să te susțină și să te motiveze permanent pentru obiectivul tău.

Dacă vrei să urmezi un curs alături de mine, te poți înscrie la unul dintre ele la Academia de Nutriție.

14. Niciodată nu pierde 2 zile la rând din vedere obiectivul tău

Noi, oamenii, avem o tendință naturală de a amâna lucrurile pentru mai mult de câteva zile la rând. Asta e, nu suntem perfecți! Dar dacă ai ratat o zi din parcursul tău către obiectivul de scădere în greutate, ori din cauză că nu ai făcut mișcare, ori că ai sărit peste micul dejun sau ai mâncat o masă copioasă mai târzie, nu îți permite luxul de a pierde și a doua zi. Îți va fi mult mai greu să reiei procesul, dacă îți permiți să fii leneș sau să te abați de la dietă mai mult de o zi.

15. Folosește vizualizarea

Vizualizează succesul tău în fiecare detaliu. Închide ochii și gândește-te la cum vei arăta când vei fi slab/ă, cum te vei simți, etc. Unde te vei afla atunci când vei ajunge la greutatea pe care ți-o dorești? Ce vei purta? Formează o imagine mentală cât mai clară. Fă acest lucru în fiecare zi. Aceasta este singura cale de a menține motivația pe o perioadă lungă de timp.

Ai grijă de tine, fii bine cu tine!

Dorești să fii informat când avem articole noi de nutriție?

Abonează-te la newsletter-ul nostru pentru a fi la curent.

Ne pasă de protecția datelor. Citeste Politica de confidențialitate.