Lifestyle

Dieta de slăbire. 6 greșeli frecvente

Laura EneLaura Ene

Laura Ene

6 minute timp de citit

Procesul de slăbire este de cele mai multe ori anevois, iar proba de foc este atunci când nu vezi acul cântarului că se duce în jos. Începi cu entuziasm, îți stabilești un plan de dietă, pierzi 1-2 kilograme în primele zile, apoi totul stagnează. Ce se întâmplă? De ce nu poţi să slăbeşti sau, mai grav, continui să iei în greutate?

Pe lângă scuzele pe care fiecare dintre noi ni le găsim, sunt mulţi factori care afectează pierderea în greutate şi de care, adeseori, nici măcar nu suntem conştienţi.

6 greșeli care îți distrug dieta de slăbire

Iată care sunt cele mai comune 6 greșeli pe care mulți dintre noi le facem atunci când ne dorim să slăbim.

1. Iei atitudine, dar pe termen scurt

Regimurile de slăbire drastice te ajută să pierzi câteva kilograme în primele 10 zile şi cam atât. De îndată ce opreşti dieta, pui la loc tot ce ai dat jos. Are loc așa-numitul efect yo-yo. Ca să slăbeşti sănătos şi să-ţi menţii silueta ai nevoie de un regim alimentar pe termen lung, care vine la pachet cu un nou stil de viaţă.

Noul plan alimentar trebuie să ofere organismului toţi nutrienţii de care are nevoie și să reducă la minimum grăsimile nesănătoase, zahărul, alimentele procesate şi alcoolul. Regula "de aur" este să slăbeşti între 500 de grame şi 1 kilogram pe săptămână.

În plus, oricât de motivat ai fi la început, această motivație de început durează 3-4 săptămâni. După care apar primele tentații și abateri de la dieta de slăbire, ceea ce ne face pe cei mai mulți dintre noi să abandonăm. De aceea este important ca în timpul procesului de slăbire să primești ajutor specializat. Pe de o parte pentru a-ți descoperi acea motivație profundă (sau de proces) care să te țină pe drum, iar pe de altă parte ca să te învețe cum să „trișezi” fără să se cunoască pe cântar.

De aceea noi, la ELA CLINIC, avem programe de slăbit care durează cel puțin 3 luni, timp în care ții dietă dar și afli informații prețioase despre cum reacționează corpul tău, înveți să gestionezi momentele dificile sau pe cele speciale și găsești o formă de alimentație care ți se potrivește pe termen lung.

2. Adopți mentalitatea "totul sau nimic"

Când renunți dintr-odată la pâine, paste, brânză, cartofi și ciocolată, iar două săptămâni, de exemplu, mănânci doar iaurt degresat, salată şi piept de pui la grătar, totul devine o corvoadă. Această strategie de dietă de slăbire nu doar că îţi afectează sănătatea, dar, psihologic, este foarte dificil de urmat.

Statisticile arată că atunci când mintea ta visează la ciocolată sau la cartofi prăjiţi, de cele mai multe ori vei cădea pradă tentaţiei. Aşadar, vei intra într-un cerc vicios de slăbire-îngrăşare care îţi va accentua sentimentul de vinovăţie în legătură cu mâncarea.

3. Îţi lipseşte sprijinul celorlalți

Sprijinul prietenilor, familiei şi partenerului de viaţă este esenţial în lupta împortiva kilogramelor. Aşa că spune-le despre decizia ta. Dacă vor râde la început şi vor încerca să te tenteze cu tot felul de alimente care îţi strică dieta de slăbire, nu ceda. Fă-i să înţeleagă cât de importantă este sănătatea şi, implicit, dieta pentru tine.

Dacă nu reuşeşti, la Ela Clinic Programul SILUETA PERFECTĂ include acces gratuit la un grup de suport și wellbeing, care combină educația și structura cu sprijinul emoțional și experiențele partajate.

4. Crezi că exerciţiile fizice sunt rezolvarea

Total greşit. O vorbă spune că abdomenele se fac în bucătărie, nu la sala de sport. Altfel spus, un program complex de exerciţii fizice fără un regim alimentar nu duce nicăieri. Este dificil să slăbeşti doar prin sport. Însă o dietă bogată în fructe, legume, grăsimi sănătoase, proteine ​​slabe și cereale integrale combinată cu sport te va ajuta în demersul tău spre o pierdere durabilă în greutate.

5. Somnul, stresul şi serviciul

Să slăbeşti va fi mult mai dificil dacă eşti stresat, nu dormi suficient sau eşti suprasolicitat. Şi ca să înţelegi despre ce vorbesc, imaginează-ţi următorul scenariu: te trezeşti dimineaţa foarte motivat să mănânci sănătos la serviciu şi să faci sport seara. Spre după-masă, lipsa somnului din noaptea precedentă îşi spune cuvântul, aşa că îţi mai faci o cafea. Seara, obosit şi fără chef, nu îţi mai pregăteşti nimic sănătos, aşa că mănânci nişte mezeluri sau îţi comanzi o pizza. Nici sport nu mai faci pentru că te simţi prea încărcat şi prea obosit, aşa că te aşezi comod pe canapea şi te uiţi la televizor până noaptea târziu.

Îţi sună cunoscut? E drept, oricine are nevoie şi de zile mai relaxate, dar atunci când devin rutină, pierderea în greutate este imposibilă.

6. Folosești suplimente alimentare în loc să mănânci sănătos

Nu vreau să te dezamăgesc, dar nu există o pastilă-minune care să te ajute să slăbeşti pe termen lung şi fără efort. E drept, un supliment pentru slăbit te poate sprijini în procesul de pierdere în greutate, prin ingredientele active care au roluri diferite: de a intensifica arderea grasimilor, de a reduce pofta de mâncare sau absorbţia grăsimilor.

Însă acesta trebuie însoţit întotdeauna de o alimentaţie sănătoasă şi de sport. De exemplu, un shake proteic zilnic, dimineața, îţi dă senzaţia de saţietate pe tot parcursul zilei şi te ajută să îţi ţii poftele în frâu.

Trucuri pentru a nu-ţi sabota singur dieta

Dacă ai nevoie de ajutor, Programul SILUETA PERFECTĂ te ajută să ajungi la greutatea dorită menținându-ți și îmbunătățindu-ți sănătatea. Totul fără să renunți la alimentele tale preferate și fără să capeţi frustrări sau să ai restricții.

Click aici și fă-ți o programare!

Ai grijă de tine, fii bine cu tine!

Dorești să fii informat când avem articole noi de nutriție?

Abonează-te la newsletter-ul nostru pentru a fi la curent.

Ne pasă de protecția datelor. Citeste Politica de confidențialitate.