Psihonutritie

Vreau să slăbesc fără sport. Este posibil?

Laura EneLaura Ene

Laura Ene

7 minute timp de citit

Dacă aș fi plantat câte un măr de fiecare dată când un pacient mi-a spus „Vreau să slăbesc fără sport” acum aș avea cea mai bogată livadă 🙂 Îți propun să descoperim împreună în acest articol cum putem să facem din asta un obiectiv fezabil și util.

Diferența dintre mișcare și sport

Ai luat și tu în considerare o asemenea variantă? Deviza „Vreau să slăbesc fără sport” ți-a trecut prin gând? Pe lângă această dorință, am mai auzit un lucru de la pacienții mei, cel puțin la fel de des: „Nu slăbesc din cauză că am metabolismul leneș”. Există o legătură puternică între cele două.

Adevărul este că activitatea fizică crește arderile metabolice. Cu alte cuvinte, metabolismul nu este un dat cu care te naști și asupra căruia nu poți interveni. Dimpotrivă, arderile metabolice pot fi accelerate în mod special cu ajutorul mișcării, pentru că așa îți impulsionezi corpul să consume o parte dintre depozitele de grăsime pe care le-a acumulat în timp. Ai observat că am spus „mișcare”?

Sportul presupune o activitate desfășurată într-un cadru organizat, la sală sau la un club sportiv. Implică eforturi susținute, intensitate, disciplină, planificare, chiar ideea de competiție. Antrenamente și sacrificii. Înțeleg de ce ți-e greu să te înhami la așa ceva. Pe de altă parte, atunci când pur și simplu faci mișcare, pornești de pe alte poziții. Mai confortabile. Acesta este practic primul nivel după statul pe canapea sau pe scaun – o formă simplă de activitate fizică, ușor de integrat în viața de zi cu zi. Nici nu trebuie să îmbrace mereu forma unei activități programate, ci poate deveni esența unui stil de viață activ.

Cum ajungi de la „vreau să slăbesc fără sport” la „îmi place mișcarea”

Îți propun, așadar, să transformi deviza „Vreau să slăbesc fără sport” în „Sunt dispus să îmbrățișez un stil de viață activ ca să pot fi mai slab și mai sănătos”. Nu trebuie decât să accepți convenția că orice formă de mișcare are valoarea unui exerciţiu fizic. Important este să te miști zilnic, chiar în mai multe reprize scurte, alegând tipurile de activitate fizică pe care tu le consideri antrenante. Nu ai nevoie de echipamente speciale, de antrenor, de abonamente. Nici măcar de un timp special alocat, pentru că poți strecura câteva exerciții la fiecare oră petrecută în fața calculatorului sau a televizorului.

Ai pornit de la ideea „Vreau să slăbesc fără sport” din cauză că te dor genunchii, spatele, ori ai probleme cu inima? Ei bine, mișcarea ușoară te va ajuta să îți îmbunătățești starea de sănătatea, iar medicul care te tratează va confirma asta. Sau poate încerci să îți limitezi ieșirile din cauza situației cauzate de SARS-CoV-2? Urmărește un program de exerciții online sau instalează-ți o aplicațe și poți face mișcări simple chiar în siguranța propriului cămin.

Te întrebi deja „Câtă mișcare trebuie să fac zilnic”? Pentru menţinere, îți recomand un minimum de 30 de minute pe zi sau echivalentul a 200 de Calorii consumate. De exemplu, asta înseamnă 5.000 de pași de mers pe jos. Dar pentru scădere eficientă în greutate, din grăsime, ar fi indicat să consumi în medie 400 de Calorii pe zi prin exerciții fizice. Poți ajunge treptat la acest nivel.

Dacă și tu vrei să slăbești sănătos și fără restricții alimentare, vezi Programul SILUETA PERFECTĂ!

Cum integrezi mișcarea în viața ta, fără să faci efectiv sport

1. Înregistrează-ţi activitățile casnice ca exerciţiu

Cumpără-ți un pedometru sau instalează-ți o aplicație pe telefon pentru a ține evidența pașilor pe care îi faci zilnic: când dai cu aspiratorul, când speli geamurile, când strângi frunzele din curte sau întinzi rufele. Nu vor face o diferență pentru forma ta fizică, dar așa te vei obișnui cu ideea că fiecare pas contează. Și în timp vei fi motivat să crești numărul activităților fizice, văzând că se contorizează orice mișcare.

2. Fii creativ

Gândește-te ce tipuri de mișcare noi și inedite îți pot face plăcere. Eu am completat deja o listă, pe care m-aș bucura să o poți folosi ca sursă de inspirație:

  • Săriturile cu coarda
  • Tracţiunile la bară (de covoare)
  • Mișcarea sus-jos pe un scăunel (pe post de mișcarea stepper mereu la îndemână)
  • Mișcările care reproduc dansurile din clipurile tale preferate de pe Youtube
  • Cursuri de dans
  • Ridicări de greutăți cu 2 sticle de 0.5 litri pline cu apă pe post de gantere
  • Alergare pe loc chiar în sufragerie, în fața televizorului
  • Abdomene în timp ce asculți un audiobook sau radio
  • Urcatul și coborâtul scărilor
  • Mersul pe bicicletă
  • Tenis de picior, ping-pong, baschet sau volei cu vecinii sau cu membrii familiei

3. Nu uita de mersul pe jos

Aceasta este mișcarea pe care o poate face oricine, în orice condiții. Poți evita astfel mijloacele de transport în comun când trebuie să faci drumuri la bancă, la instituțiile statului, la poștă, la diverse magazine, la doctor. Dă-i o pauză și mașinii personale, pentru că primăvara este de partea ta. Alege să îți faci cumpărăturile la un supermarket mai îndepărtat de casă și mergi pe jos până acolo și înapoi, cu plasele pline de cumpărături. Activitatea fizică de intensitate moderată înseamnă un mers moderat spre accelerat cu o înaintare de un kilometru în 10-15 minute.

4. Încearcă activitățile body & mind

Există câteva variante extrem de plăcute pentru a îmbina mișcarea cu respirația controlată, meditația sau relaxarea. Este vorba despre yoga, pilates sau stretching. Te poți baza pe instructorii de pe Youtube sau pe aplicațiile specializate pentru ghidare, creându-ți acasă propria oază de wellness. Nu trebuie decât să alegi o lumină caldă, să aprinzi o lumânare aromată sau câteva bețișoare parfumate și să te concentrezi asupra propriului corp.

Dacă dietele pot fi în majoritatea lor analizate, chestionate sau chiar contestate, mișcarea nu are același statut dubitativ sau opțional. Dar nu aș spune nici că este obligatorie pentru că nu îmi place deloc acest cuvânt. Mișcarea este însăși esența vieții, un izvor de sănătate, de bunădispoziție și da, indubitabil, ingredientul-minune al oricărui program de slăbit sau de menținere a sănătății. Fă pași mici, dar siguri. Și la propriu, și la figurat 🙂

Și nu uita că, dacă ai nevoie de ajutor specializat, echipa ELA CLINIC îți este întotdeauna alături.

Click aici și fă-ți o programare!

Ai grijă de tine! Fii bine cu tine!

Dorești să fii informat când avem articole noi de nutriție?

Abonează-te la newsletter-ul nostru pentru a fi la curent.

Ne pasă de protecția datelor. Citeste Politica de confidențialitate.