Lifestyle

Obiceiuri care te ajută să reduci inflamația

Laura EneLaura Ene

Laura Ene

6 minute timp de citit

Vorbim mereu despre tot felul de afecţiuni, dar pierdem din vedere şi un subiect delicat, inflamația, care provoacă de cele mai multe ori panică printre pacienţi. Însă nu trebuie să fie deloc aşa. Pentru că nu toate inflamaţiile sunt rele.

Concret, inflamaţia este răspunsul organismului la leziuni şi este protector şi necesar. Spun asta pentru că pe de o parte inflamaţia este o reacţie de apărare a organismului împotriva factorilor agresivi, iar pe de altă parte, e o tendinţă de localizare, dar şi de îndepărtare în acelaşi timp a factorilor declanşatori, şi aici mă refer la microorganisme, corpi străini, antigeni sau celule alterate din punct de vedere metabolic.

Totodată, inflamaţia ajută organismul să se apere împotriva infecţiilor şi a rănilor, dar poate duce şi la creştere în greutate ori, mai grav, la apariţia anumitor boli.

Deşi în anumite condiții e un lucru bun pentru organism, dacă devine cronică şi nu mai poate fi controlată, atunci poate fi periculoasă şi poate provoca boli cronice precum cele cardiace, diabet, obezitate sau Alzheimer.

Trucuri care te ajută să reduci inflamaţia

1. Fii relaxat

Nu te stresa şi nu fi mereu în gardă. Corpul tău are nevoie de unele inflamații pentru a lupta împotriva infecțiilor și pentru a accelera vindecarea. Cum spuneam mai devreme, trebuie să luăm măsuri doar dacă lucrurile se complică şi inflamaţia devine cronică.

2. Dormi suficient

Când nu dormi bine, inflamaţia poate creşte în organism. Aşadar, încearcă să te culci în fiecare zi la aproximativ aceeaşi oră şi să te trezeşti la aproximativ aceeaşi oră şi să ai între 7-9 ore de somn. În ce privește somnul, contează atât cantitatea, cât şi calitatea. Asta înseamnă un cumul de factori, mai precis camera să fie aerisită, răcoroasă, întunecată, perna moale şi confortabilă, iar televizorul şi telefonul să fie închise.

3. Plimbă-te

Poate o să te surprindă, dar 20 de minute de mişcare în ritm alert, în aer liber poate evita un răspuns inflamator în organism. Deşi sănătos este să faci mişcare în fiecare zi, câte 30 de minute, chiar şi 20 de minute e un început bun.

4. Condimentează-ţi mâncarea

Condimentele precum turmericul, rozmarinul, scorţişoara, chimenul sau ghimbirul pot încetini procesele inflamatorii. Aşadar, adaugă un plus de savoare preparatelor tale şi dă astfel şi un implus sănătăţii tale.

5. Practică postul intermitent

Deşi pare doar o modalitate de a scădea în greutate, e mai mult de atât. Studiile arată că acest stil de viaţă, care presupune să nu mănânci nimic 12 -14 ore, mai precis ultima masă să fie la 19.00, iar prima a doua zi la 07.00 - 9.00, iar atunci când o faci să fie într-o fereastră fixă, poate avea efecte antiinflamatorii.

6. Consumă legume cu frunze verzi

Salata, broccoli şi spanacul sunt surse excelente de antioxidanţi şi alţi compuşi care pot ajuta la reducerea inflamaţiei. Consumă zilnic aceste legume ca garnitură şi corpul tău îți va mulţumi pentru asta.

7. Fă yoga

Această practică indiană străveche care presupune să te concentrezi pe respirație ajută la scăderea nivelului de cortizol, un hormon care are legătură cu stresul. Atunci când faci yoga cu regularitate eşti mai puțin anxios și ai mai puține simptome inflamatorii cum ar fi roşeaţă, umflături, durere, colesterol ridicat și niveluri instabile ale zahărului în sânge.

8. Limitează consumul de alcool

Diferenţa între aliment şi otravă o face cantitatea. Deci un pahar de vin de calitate nu face rău nimănui, secretul este totuşi să nu exagerăm. Prea mult alcool creşte nivelul de toxine din corp şi activează astfel inflamaţia, care poate deteriora ţesuturile şi organele. Dacă eşti femeie, un pahar pe zi e suficient, iar dacă eşti bărbat poţi bea liniştit două pahare de vin.

9. Schimbă-ţi dieta

Carbohidrații rafinați, carnea roșie și alimentele prăjite cresc inflamația în organism. Înlocuieşte toate aceste alimente cu fructe, legume, nuci, fasole și pește care luptă împotriva inflamației.

10. Încearcă să te menţii la o greutate normală

Dacă ai kilograme în plus, ia măsuri pentru a slăbi. Şi greutatea în exces favorizează inflamaţia. Nu te înfometa, ci adoptă un stil de viaţă sănătos. Vei observa că în acest fel kilogramele pierdute nu se vor mai întoarce, iar inflamația nu îți va da bătăi de cap.

11. Bea ceai verde

O ceaşcă de ceai verde dimineaţa face minuni pentru sănătatea ta, asta pentru că ceaiul verde este plin de compuși cunoscuți sub numele de polifenoli care luptă împotriva radicalilor liberi. Aceste molecule pot provoca inflamație în corpul tău.

12. Renunţă la fumat

Tutunul nu îţi aduce niciun beneficiu, dar vine la pachet cu multe efecte nocive. Inflamaţia este unul dintre ele. Înlocuieşte obiceiul de a fuma cu ceva mai sănătos, o ceaşcă de ceai, o plimbare, orice numai ţigări nu.

Dacă ţi se pare o misiune dificilă şi simţi că ai nevoie de ajutor, te aşteptăm la Ela Clinic cu o echipă multidisciplinară formată din medici cu diverse specialități, nutriționiști pregătiți și psihoterapeuți cu experiență.

Vino și tu la o consultație!

Ai grijă de tine, fii bine cu tine!

Vrei să fii informat când avem oferte și articole noi?

Abonează-te la newsletter-ul nostru pentru a fi la curent cu ultimele cercetări din domeniu și ofertele lunare ELA CLINIC.

Ne pasă de protecția datelor. Citeste Politica de confidențialitate.